Nieuwe, verslavende online veilingsite: HelloSpecial

Ik kreeg laatst een mailtje van HelloSpecial.com. Of ik de nieuwe, online veilingsite al kende? Nou nee. Dat moest ik zien. Wat een hysterisch verslavende site. Doorlezen op eigen risico, want je zou zomaar het komende halfuur ineens dingen naar huis kunnen klikken die je in eerste instantie niet nodig hebt.

Goed. HelloSpecial dus. Een veilingsite waarbij je binnen een paar seconden (meestal maximaal een minuut) weet of je het product waarop je biedt hebt ‘gewonnen’. Alles gaat snel op deze veilingsite. Je moet er ook snel bij zijn, want de producten wisselen echt in no time. In 1x met je ogen knipperen zegmaar. Ik word er persoonlijk nogal hebberig van, maar ook een beetje competitief en stresserig.

Wat kun je op HelloSpecial.com kopen?

Echt van alles. Van sportkleding tot slowjuicers, stijltangen, broodbakmachines, speelkastelen, mode-accessoires, hele bierpakketen, reistrolleys… Ik heb alles voorbij zien komen. Blijf voor de lol gewoon een minuutje naar de homepage van de site staren en je krijgt direct een idee. Superleuk ook om via HelloSpecial sint- en kerstcadeaus in te slaan dus. Of eh, ’te winnen’. En wie weet scoor je wel een goede deal.

Hoe werkt deze online veilingsite?

Eigenlijk is het een kwestie van registreren, op tijd op die knop rammen (let wel op de prijs die je biedt) en wachten op je pakketje. Onderstaand filmpje legt het wat genuanceerder uit.

Van wat ik kan zien hoe het werkt, loopt de timer maar voor 4(!) seconden. Zodra iemand heeft geboden op een product, gaat de timer opnieuw lopen. Biedt er daarna niemand meer? Dan loopt de timer 4 seconden en knippert hij daarna nog 2 x 4 seconden met ‘eenmaal’, ‘andermaal’. Het is dus echt letterlijk een kwestie van seconden. Terwijl ik dit schrijf – op zaterdagmiddag – gaat het helemaal hard. Ik ben wel benieuwd of het er bijvoorbeeld ’s nachts wat minder wild aan toegaat.

Dit schoenenrek werd uiteindelijk voor €20 verkocht.

Een richtprijs voor je bieding

Door op een product te klikken, krijg je trouwens meer informatie te zien over het product. Denk aan productspecificaties en een adviesprijs, zodat je weet richting welke prijs je moet denken. Zo kun je makkelijker bepalen of je een product jouw bod waard vindt. Goed om te weten: je bod is exclusief verzendkosten. Die verschillen per product en staan er netjes bij.

Meerdere keren hetzelfde product

Weg is weg? Niet helemaal, want van sommige producten worden er meer geveild. Die blijven dan gewoon een tijdje op de homepage staan, zodat je meerdere keren kunt proberen (mocht je het product bij de eerste poging niet te pakken hebben).

Dit mis ik …

Wat ik zelf wel jammer vind, is dat je niet op de site kunt zien wat eraan gaat komen en voor hoeveel de ‘voorbije producten’ zijn geveild. Binnen 4 seconden kun je nou eenmaal niet even researchen wat een product ergens anders kost. Wie weet komt dat nog, want de veilingsite is nog best nieuw.

Veel biedplezier, en laat met vooral weten wat je hebt gescoord! O, en niet mij de schuld geven van die nieuwe verslaving die je er strak bij hebt hè?