Hoe vind je online kortingscodes die werken?

Gratis geld, wie houdt daar nou niet van? Kortingscodes zijn praktisch gratis geld. Wanneer je online shopt, kun je vaak bij het afrekenen korting krijgen met een geheime combinatie van letters en cijfers. Zoals bijvoorbeeld BUDGETPROOF10. Ben je bereid een paar minuutjes extra uit te trekken om te zoeken naar die magische code? Lees dan verder!

Zoeken via Google

De meest simpele manier om een kortingscode te scoren is door even via Google te zoeken. Het is zo simpel als OTTO kortingscode intypen. Je krijgt dan een hele lijst met sites die kortingscodes voor die winkel aanbieden. Maar een werkende code vinden kan nogal een uitdaging zijn. Het grootste nadeel van deze methode is de tijd die het kost om een heleboel codes uit te proberen, waarvan er veel verlopen kunnen zijn of gewoon niet werken.

Betrouwbare kortingscode-websites

Voor de iets gemotiveerdere kortingscode-zoeker: bookmark je favoriete kortingscode-site. Sla alleen je favoriete betrouwbare sites op, zo hoef je je niet door allerlei verlopen of niet-werkende codes te worstelen. 

Wist je dat Startpagina onlangs een nieuw kortingscode-platform is begonnen? Op Startpagina.nl/kortingscodes vind je alleen werkende/geldige codes. Er wordt bovendien een duidelijk onderscheid gemaakt tussen aanbiedingen (zoals nieuwsbrief-inschrijvingen) en kortingscodes. Zijn er geen code beschikbaar? Dan zijn ze daar ook eerlijk over. En je hebt geen last van irritante pop-ups die je shopplezier in de weg zitten. Zo kan iedereen – jong en ouder – handig gebruikmaken van de codes en met korting shoppen.

Kortingscodes vinden via de winkel zelf

Een minder bekende strategie voor het vinden van werkende kortingscodes is het zoeken op de website van de winkel. Vaak staat de kortingscode die je zoekt vlak onder je neus (vooral rond de feestdagen). Gebruik deze tips om kortingscodes op de site van de winkel te vinden:

De kortingscode-pagina van de winkel zelf

Veel mensen weten niet dat veel winkels ook hun eigen pagina met codes hebben. Soms is deze pagina moeilijk te vinden, maar bekijk altijd even de footer of er iets staat zoals kortingscodes, promoties of speciale aanbiedingen. Andere keren staat de kortingscode gewoon op de homepage, maar missen we zo’n code omdat die vaak op een advertentie lijkt.

Nieuwsbrief-aanmelding

Veel retailers willen shoppers stimuleren om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, dus bieden ze een kortingscode aan als beloning. Bijvoorbeeld bij Mediamarkt krijg je €10 korting als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief.

Deze nieuwsbrief-kortingscodes zijn meestal gepersonaliseerd en geven korting op je eerste aankoop binnen een bepaalde periode. Om zo’n kortingscode te krijgen zoek je gewoon op het aanmeldvakje voor de nieuwsbrief (meestal onderaan de site) en voer je je mailadres in. Controleer na het aanmelden of je de code hebt ontvangen. Je direct afmelden na het ontvangen van de code kan natuurlijk, maar is niet heel aardig.

Live chat

Heb je weleens gechat met een medewerker van de klantenservice van een winkel? Soms kun je gewoon via de live chat vragen of ze een kortingscode beschikbaar hebben. Winkels willen nou eenmaal geen klanten verliezen als ze al op hun website zijn. Met kortingscodes willen ze je motiveren om je aankoop af te ronden. Gebruik dit eens in je voordeel en vraag er gewoon eens naar.

Vul je winkelmandje en laat ‘m achter

Deze strategie klinkt misschien vreemd, maar werkt soms echt. Voor een winkel is het verliezen van een potentiële koper nadat hij of zij het winkelmandje heeft gevuld geen goed nieuws. Daarom doen sommige retailers er alles aan om je terug te halen met kortingscodes. Ik weet dat dit bij Zalando bijvoorbeeld vaak werkt.

Winkel gewoon zoals je gewend bent en voeg de artikelen toe aan je winkelmandje. Doorloop de afrekenprocedure zover mogelijk (zonder daadwerkelijk te betalen) en zorg dat je je registreert bij de site. Zo hebben ze je mailadres. Sluit vervolgens het venster en verlaat je winkelmandje. Wacht eens een dag om te zien of je een mailtje ontvangt met het verzoek om je aankoop af te ronden. Met een beetje geluk vind je in zo’n mail ook een kortingscode.

Reageren? Gezellig!