Aan de slag met budgetproof verpakkingen

Als winkel- of webshopeigenaar wil je altijd de beste kwaliteit verpakkingen tegen de scherpste prijzen. Er zijn diverse opties, al is dat natuurlijk ook altijd afhankelijk van de afmetingen van jouw product(en). Een voordelige optie is bijvoorbeeld verzendzakken waar je eenvoudig kleding of telefoonhoesjes in kunt versturen naar jouw klanten. Maar er zijn meer mogelijkheden voor betaalbare bedragen. 

Papieren tassen

Ben je een winkelier en wil je geen pakketten versturen maar heb je evengoed verpakkingen nodig, dan zijn papieren tassen een goede oplossing! Zo kun je papieren tasjes bedrukken met jouw logo of eigen ontwerp tegen relatief scherpe prijzen. Deze verpakkingen zijn een stuk goedkoper t.o.v. plastic tasjes of verzenddozen. Het voordeel is dat je hier ook gewoon kledingstukken of zelfs schoenendozen in kwijt kunt. Daarnaast zijn papieren tassen ook geschikt voor horecabedrijven die zich focussen op afhaalmaaltijden, want er zijn ook papieren tassen voor bijvoorbeeld pizza’s! 

Finishing touch

Wanneer je jouw klant een verpakking stuurt of overhandigt is dit een belangrijke indruk die je maakt. ‘Hoe ziet het eruit? Hoe is het ingepakt?’. Staat er een (groot) logo op? Of misschien wel een ludieke tekst met een verwijzing om je te volgen via social media bijvoorbeeld? De mogelijkheden zijn eindeloos. Laat je creativiteit eens de loop! Zo zou je bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor witte papieren tassen waar je een kleurplaat voor kinderen op laat drukken! Zo sta jij (lokaal) bekend als die leuke zaak met kleurplaten.

Met etiketten op rol zorg je echt voor de finishing touch van je verpakkingen. Zeker wanneer je vele tassen per dag in moet pakken is het fijn om dan de etiketten van een rol af te halen. Ideaal voor bij de kassa of in een magazijn dus. Ook wanneer je geen papieren tassen nodig hebt, kun je gepersonaliseerde etiketten gebruiken op bijvoorbeeld enveloppen, om specifieke producten af te prijzen of als eigen unieke label.

Zorg voor een goed concept

Door de enorme hoeveelheid aan mogelijkheden, kan je best weleens verdwalen in alle opties. Wanneer je aan de slag gaat met verpakkingen en de finishing touch, is het daarom belangrijk om het totale plaatje eerst goed uit te denken en werken. En uiteraard waar mogelijk te overleggen met je collega’s of eventueel een marketingbureau. Als het concept staat, kun je heel specifiek en gericht offertes opvragen of verpakkingsmaterialen gaan kiezen. Dat maakt het maken van keuzes ook gemakkelijker. n houd er rekening mee dat hoe meer gepersonaliseerde opties je kiest, hoe duurder het vaak wordt.